Food & Drink Lifestyle

A e dinit se mënyra se si ju e gatuani peshkun ndikon tek shëndeti juaj?! Hidhini një sy këtij artikulli…

Sipas Qendrës për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve, në SHBA u raportuan gati 148,000 raste të reja të kancerit kolorektal në vitin 2022. Më shumë se 50,000 njerëz në SHBA vdiqën nga kanceri kolorektal në vitin 2023. Amerikanët me ngjyrë kanë shkallën më të lartë të kancerit kolorektal në SHBA, dhe ata kanë më shumë gjasa të vdesin prej tij sesa etnitë dhe grupet e tjera racore në Amerikë. Ne e dimë që dieta luan një rol në rrezikun e kancerit. Për shembull, ka prova që njerëzit që ndjekin dieta me bazë bimore kanë rrezik më të ulët për kancer sesa ata që hanë mish. Ngrënia e ushqimeve të caktuara, të tilla si brokoli, arrat dhe bishtajoret, është lidhur me një rrezik më të ulët të kancerit kolorektal. Dhe ne e dimë që ngrënia e më shumë fibrave gjithashtu mund të ndihmojë në uljen e rrezikut të kancerit kolorektal.

Pas kryerjes së disa analizave statistikore, duke përfshirë rregullimin për demografinë, shëndetin dhe historinë familjare, studiuesit zbuluan se një konsum i lartë i peshkut të pjekur ishte i lidhur me një rënie prej 26% të rrezikut të kancerit kolorektal. Çelësi këtu është se peshku ishte i pjekur; çuditërisht, ata nuk gjetën një lidhje me konsumin total të peshkut dhe një rrezik të reduktuar të kancerit kolorektal, ndoshta sepse konsumi total i peshkut përfshin të gjitha llojet e peshqve, duke përfshirë ato me pak luspa, dhe të gjitha llojet e metodave të gatimit, duke përfshirë skuqjen.

Omega-3 janë një lloj PUFA (Acidet yndyrore të pangopura) që shumica prej nesh nuk e marrim mjaftueshëm. Përfshirja e peshkut dhe ushqimeve të detit në dietën tuaj disa herë në javë është një mënyrë e mirë për të marrë këtë acid yndyror esencial. Dhe nuk ka pse të jetë e vështirë ose e mundimshme. Hapni një kanaçe me ton ose salmon dhe hidheni në sallatë, ose bëni një sanduiç.

Një gjë që dimë për kancerin dhe sëmundjet e tjera është se ekziston një lidhje me inflamacionin kronik. Pra, të hani më shumë ushqime që besohet se janë anti-inflamatore si bimët dhe peshku i pjekur dhe të shmangni ose kufizoni ato që dihet se rrisin inflamacionin si sheqeri, mishrat e përpunuar dhe alkooli mund të ndihmojë. Është gjithashtu e rëndësishme t’i kushtoni vëmendje se cila metodë gatimi përdoret më shpesh me ushqimet tuaja të detit. Ndërsa skuqja e tyre herë pas here është në rregull, ngrënia e tyre e pjekur në furrë duket se ka më shumë përfitime shëndetësore. Sipas këtyre autorëve të studimit, kjo është pjesërisht për shkak se si pjekja i ruan më mirë omega-3 të ushqimeve të detit krahasuar me skuqjen ose pjekjen në skarë. Studiuesit gjithashtu vërejnë se skuqja e peshkut në vaj gatimi mund të oksidojë ose degradojë omega-3 në ushqimet e detit, dhe madje mund të shtojë sasi të larta yndyre dhe omega-6, të cilat shumica prej nesh tashmë i marrim mjaftueshëm.